pondělí 18. srpna 2014

How I eat in Vietnam


Everybody asks me the same question "what have you eaten today" "do you eat well there?" "aren´t you hungry?". My amigos just know me and my apetite and that always hungry monster living in my belly. Well amigos it is ok here don´t worry but...

Food here is very cheap for like one euro you have huge lunch, for 50 cents the best coffee, I don´t do too much of grocery shopping because I mostly buy food somewhere on the street. But one just can´t eat rice three times a day! Only if you are Vietnamese and you can eat hot soup at the beach, then yes you can. Unfortunatelly I come from a country where we eat potatoes in all forms with everyhing and bread is our religion so sometimes I find it quite difficult to alliment myself. 

So Pizza Hut, McDonalds, KFC (not such a big fan because it tastes more vietnamese than our KFC) and ooo such a good baguets are my save camps! Usually when you go to these chains in Europe you will get some food on a paper plate or wrapped in a paper and that´s it. Here when you go to Pizza Hut they open the door for you, four people is taking care of your well-being and you are like a king. It feels kind of strange when you just want to grab your pizza and eat. The price is higher compared to other places in Vietnam but compared to Denmark is nothing (around 3 euros for menu). They will even give you cuttlery (fork and knife) in KFC.

I am trying to manage eating with chopsticks but hello eating soup with chopsticks is impossible, at least for me. I finally found out how vietnamese must feel when they see me eating with chopsticks because I saw a girl eating with knife the other day and it was quite funny. In general they don´t have knifes here, only in international restaurants, they "cut" with spoon. You can imagine me, I must look like a pig eating steak with spoon and fork. 

I have already tasted pho, rice soup, rice paper with some spices, rice with all the possible meat and fish, their amazing coffee with milk, more other things that someone gave me to taste and lastly not to forget mention rice again because just in case you would forget. To describe that rice (I really want you to understand my rice situation) is more like a big wet mass, not like the dry rice we prepare a home. I haven´t tried any of that weird stuff like bird embryo, dog meat nor snake blood or heart. Actually I am considering to try that snake heart, maybe one day. I am really trying to be open-minded in this issue but it is true that my mind or my stomach have some limits. 

So I told myself that exploring is very good and enriching but good wiener schnitzel is priceless! And to all of you clever people telling me "you should try vietnamese food and not McDonald" try to eat rice three times a day :)

and I will end this reflexion with a quote of one very famous colombian "so much healthy food can kill a normal people"

Všetci sa ma pýtate, že čo tu jedávam, či sa dobre stravujem, či nie som hladná. Vy ste proste kamkovci a poznáte môj apetít and tú príšeru hladnú, čo žije v mojom žalúdku. Nebojte sa o mňa je to celkom ok aj keď niekedy... 

Jedlo je tu veľmi lacné. Za euro sa dá kúpiť veľký obed, za asi 50 centov úplne super káva, moc tu nechodím do obchodov lebo si väčšinou kupujem jedlo niekde na ulici a hlavne v tých obchodoch majú také čudné veci, že ani neviem jak by som to pripravila. Jednoducho človek nemôže jesť ryžu trikrát denne! Teda iba ak ste vietnamec, ktorý jedáva polievku na pláži, vtedy môžete. No nanešťastie ja pochádzam z krajiny, kde jeme zemiaky vo všetkých formách so všetkým a chleba je naše svätý pokrm, takže je pre mňa celkom ťažké stravovať sa tu. 

Takže Pizza Hut, McDonald alebo KFC (aj keď to chutí tak viac vientnamsky ako naše KFC) a také dobručké bagetky z ulice sú moja záchrana! Normálne v Európe keď idete do týchto fastfoodov dostanete nejaké jedlo na papierovom tanieriku alebo zabalené v papiery. Keď som vošla do Pizza Hut otvorili mi dvere a asi štyria ľudia sa o mňa starali, či niečo nepotrebujem a vypytovali sa ma otázky, ale ja som bola len hladná a chcela som svoju pizzu. Ceny sú na vietnamské pomery vysoké, asi 3 eurá za menu v McDonalde, ale keď si ti porovnám s Dánskom tak pohodička. A v KFC mi dokonca dali aj príbor (nôž a vidličku).

Snažím sa jesť s paličkami, ale prosím Vás jesť polievku s paličkami sa nedá, teda ja to nedokážem! Minule som zistila ako sa musia vietnamci cítiť keď ma vidia jesť s paličkami lebo ja som videla takú slečnu jesť s nožíkom, akože sranda to bola. Celkovo tu nemajú nožíky v reštauráciach iba v medzinárodných. Tak si ma viete predstaviť ako jem nejaký steak s tou vidličkou a lyžičkou, ktorú si premením na nožík, no ako také prasiatko.  

Vyskúšala som pho, ryžovú polievku, ryžový papier s koreninami, ryžu s mäsom a rybou, úžasnú vietnamskú kávu s mliekom, všelijké veci, čo neviem ako sa volajú, ale niekto mi ich dal vyskúšať a aby som nezabudla jem tu tú ryžu. Aby som Vám tú ryžu opísala (chcem naozaj aby všetci pochopili moju ryžovú situáciu), nie je to ako naša suchá ryža, je to skôr taká kašovitá hmota ryžová. Nekúšala som žiadne také čudnosti ako embryo, pes alebo hadia krv. Akože toho hada zvažujem celkom, že možno niekedy to skúsim. Veľmi sa snažím byť otvorená a skúšať nové veci, ale aj môj žalúdok má svoje limity. 

Tak som si povedala, že toto skúšanie je dobrá a obohacujúca vec, ale taká šnicla to je na nezaplatenie! A všetci vy mudrlanti čo mi hovoríte "nejedz McDonald a jedz vietnamské jedlo" skúste jesť ryžu trikrát denne.

a ukončím to tu výrokom jednej slávnej kolumbijčanky "príliš veľa zdravého jedlo môže zabiť normálneho človeka"

Yours

Veronika 








Žádné komentáře:

Okomentovat